środa, 22 lipca 2015

Igłą Malowane 4/2015

Udało się! 
Jakiś czas temu na facebooku zobaczyłam, że można się zapisać jako recenzent gazet: Igłą Malowane lub Twórcze Inspiracje. Wysłałam swoje zgłoszenie do Coricamo i cierpliwie czekałam. Bardzo się ucieszyłam, kiedy w poniedziałek w mojej skrzynce pocztowej znalazłam nowy numer Igłą Malowane :) Mała rzecz a cieszy :)


Gazeta już na pierwszy rzut oka bardzo przyciąga uwagę swoją okładką. Energiczne, żywe kolory zachęcają do zapoznania się z środkiem. Niestety mój aparat tego nie uchwycił...
Od razu natomiast kilka razy zapoznałam się z tym co gazeta ma w środku.
Pierwszy wzór to kwiaty w stylu secesyjnych witraży.


Te kwiaty nie są w moim stylu. Zaciekawił mnie jednak pomysł wyhaftowania szklanymi koralikami. Dało to naprawdę bardzo fajny efekt.
Kolejny wzór to też... kwiaty. W tym temacie musi mi się coś spodobać, bo kwiatów haftuję prawie tyle co nic. 



I w końcu obrazek z okładki - Energia Afryki. 


Akurat mam dużo prac do zrobienia, ale te żywe kolory tak na mnie działają, że z pewnością jak tylko nadarzy się okazja wezmę się za haftowanie. Do mojego domu akurat nie pasują takie klimaty, ale moja koleżanka z pewnością się ucieszy z takiego prezentu :)
Następne mamy romantyczne ptaszki.


Ten wzór bardzo mi się podoba. W gazecie został pokazany jako haft krzyżykowy i wstążeczkowy. Przyznam, że jeszcze nigdy nie robiłam nic haftem wstążeczkowym. Ale dla takich ludzi jak ja w tym numerze gazety jest króciutki kurs tej metody. Może kiedyś się skuszę...
Nie zapomniano również o dzieciach. Pokazano sześć łatwyh wzorów, dzięki którym można zachęcić maluchy do haftowania. 


Dodatkowo w kilku krokach opisano sposób wykonania tych malutkich hafcików. Z pewnością wiele mam mających pociechy ucieszy się z tego krótkiego przewodnika :) A ja chętnie wykorzystam wzorki na małe karteczki.
Bardzo fajnym pomysłem w tym numerze było przerobienie na wzór haftu obrazka małej Julii, która wygrała konkurs z okazji Dnia Dziecka. 


Chętnie wykorzystam ten wzór do pokoju dziecięcego. 
I ostatni już w tym numerze projekt to Spacer wśród maków.


Jest to kolos, a autorzy zachęcili do łączenia techniki haftu krzyżykowego z wstążeczkowym. Również tutaj pokazano jak wykonać w ten sposób obrazek.
Jak dla mnie w tym numerze trochę za dużo maków. Ale pewnie znajdą się zwolennicy, którzy będą zachwyceni.
Jeśli chodzi o techniczną stronę gazety - nie mam zastrzeżeń. Gazeta ładna, estetyczna i przejżysta. I z pewnością nadal będą śledzić kolejne numery.
Moim zdaniem mogłoby się znaleźć również miejsce na prace czytelników (bo kiedyś takie były pokazywane). Fajnie, że opisane są inne metody niż haft krzyżykowy. Myślę, że przydatny byłby również blok tematyczny odnoście mulin, kanw i różnych artukułów hafciarskich. W jedej gazecie omówiony byłby jeden konkretny temat, np. kanwy. Bo przecież niektórzy z nas dopiero zaczynają swoją przygodę z igłą i nitką :)

Jeszcze raz bardzo dziękuję firmie Coricamo za prezent :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz